رییس کل دادگستری استان  گفت: هر گونه تغییر کاربری در باغستان سنتی قزوین ممنوع است.
کد خبر: ۹۰۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 07 October 2020

ممنوعیت تغییر کاربری در باغستان سنتی قزوین 

به گزارش خبرگزاری  تابناک قزوین؛ حجت الاسلام قدرتی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان افزود: هر پروانه ساخت و ساز در باغستان سنتی لغو خواهد شد و باید ممنوعیت تغییر کاربری به باغداران اطلاع داده شود.

وی اضافه کرد : برای حفظ باغستان سنتی باید یک کارگروه صیانت از آن تشکیل شود.

رییس کل دادگستری استان گفت: لازم است تا با یک طرح کارشناسی ضمن ایجاد راه دسترسی به باغستان سنتی بافت آن کمترین آسیب را ببیند.

حجت الاسلام قدرتی با  تاکید بر اینکه باید برای حفظ باغستان از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد، گفت:شهرداری باید برای درختکاری قسمت‌های آسیب دیده باغستان‌های سنتی اقدامات لازم را انجام دهد.

او اضافه کرد: دستگاه قضایی استان آماده است تا با توجه به مسئولیت خود در کنار متولیان امر برای حفظ این باغستان مشارکت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم  گفت: وسعت باغستان سنتی قزوین سال‌های قبل ۶ هزار هکتار بود، اما در حال حاضر ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار از آن باقی مانده است.

علیرضا خزائلی افزود: ممنوعیت تغییر کاربری باغستان سنتی قزوین همواره مورد تاکید مقامات کشوری از جمله دستگاه قضایی بوده است،  اما همچنان در برخی از مناطق شاهد این تغییر کاربری هستیم.

طاهرخانی شهردار قزوین هم گفت: حفظ باغستان سنتی یکی از اولویت‌های مهم مجموعه شهرداری است که حتی در برخی موارد شهرداری خارج از وظایف خود اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار قزوین هم گفت: بررسی وضعیت باغستان سنتی قزوین به قدری اهمیت دارد که نیازمند برگزاری یک نشست مجزا است.

علی فرخ زاد افزود: موضوع تغییر کاربری باغستان‌ یک تهدید بزرگ و مهم برای آن‌ها است.

 وی اضافه کرد: بررسی مسئله باغستان سنتی بدون حضور خود باغداران و مالکان آن‌ها به جایی نخواهد رسید.

دادستان قزوین هم گفت: حفظ حقوق بیت المال برای صیانت از حقوق آحاد جامعه همواره مورد تاکید دستگاه قضایی قرار دارد.

قاسمی، سه رویکرد دستگاه قضا را مبارزه با فساد، حمایت از تولید و حفظ کرامت مراجعه کنندگان بیان کرد.

فولیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین  هم گفت: ۵۳۰ هکتار از اراضی ملی منطقه الموت در آتش سوزی اخیر آسیب دیده است.

منبع:صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار